Wednesday, August 31, 2005

 

Pàgina 66

En la pàgina 66 que en Vincent de Son Caragol m'ha fet arribar d'açò que aquests dies està escrivint, podem llegir: """""""
Reprenent, doncs, el meu cap de fil, us deia (dues pàgines enrere, quan m'he embardissat en un seguit de digressions, que no sé si treuen cap a res) que anava ben errat, mestre Guillem, quan trobava que la veïna era massa granadeta epr un jove de primera volada, com jo. I us anava a confessar la fascinació que sento per certes dones que han atès un inici de maduresa. Em fan pensar en la tardor, que és la emva saó de l'any preferida, i que començava justament, aquells dies de setembre del meu relat. La tardor, a més de tantes coses boniques, que n'han dit els poetes, a més dels seus paisatges, amb claès d'or i aram, i del voleiar desesmat de les fulles, és un temps de plenitud, de fruitosos esplets, i alhora és el temps en què s'insinuen els primers indicis de lassitud, de decandiment. Hi vaig pensar, en tot plegat, quan a la fi vaig conèixer la veïna i, tot seguit, hi vaig reconèixer una nova encarnació del meu ideal femení. Però això no s'esdevingué fins al tercer dia de la emva estada a l'hortal. El segon dia, tret de la conversa amb mestre Guillem, no vaig tenir cap mena de contacte humà. Tampoc no vaig veure ni sentir res que em permetés de sospitar o de creure que la casa veïna estigués realment habitada. La banda de l'hortal que hi és més propera es troba a llevant. No en dista més de quatre passes, però hi ha una paret mitgera, meitat de marès, meitat de tela metàl·lica, reforçada a darrere, per una esponerosa bardissa, que fa prou difícil l'aguait d'uns ulls tafaners. He dit difícil, no pas impossible. Alguna cosa hi podreu entrellucar, a l'altra banda, si afineu l'indret on la bardissa no és gaire atapeïda. Hi veureu l'ample porxo, emmarcat per una airosa arcada. No diré pas que no vaig fer-ho, de guaitar-hi. Tanmateix, no hi vaig perdre gaire temps. Tenia altres feines. A més, em sentia incòmode i ridícul, al bater del sol i en positura forçada, ajupit a la gaztoneta i enganxats els ulls al forat de la bardissa. D'altra banda, la major part del dia, tenia la feina en racons de la casa o de l'hort des d'on no era visible la façana veïna""""".

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?